Olga Tokarczuk w Olkuszu (część 1.)

Przechodząc obok jednej księgarni, zauważyłem wywieszoną informację o fakcie przyjazdu pani Olgi Tokarczuk do miasta Olkusz. Przeszedłem obojętnie nie dowierzając. Kiedy przechodziłem drugi raz zatrzymałem się przy szybie i doczytałem wszystkie informacje. W dniu 09.04.2008 r. odbędzie się spotkanie w siedzibie biblioteki publicznej w Olkuszu przy ulicy Francesco Nullo 29b (Oto mapka). Godzina spotkania została ustalona na godzinę 17:00. Super pomyślałem. W końcu jakieś wydarzenie kulturalne na które warto iść i nie jest w godzinach mojej pracy. Moja radość tym większa, że zdążyłem już poznać dwa dzieła tej pisarki i bardzo mi przypadły do gustu. Po lekturze „Dom dzienny, dom nocny” spostrzegłem, że pisarce nie jest obca psychologia – mimo, że to była pierwsza pozycja jaką przeczytałem. Drugą pozycją był zbiór opowiadań „Gra na wielu bębenkach”. Gdy zajżałem na stronę Wikipedii okazało się, że pani Olga ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim. Teraz jestem w trakcie czytania książki „Podróż ludzi Księgi”. Nie będę szczególnie zachęcać do czytania tych pozycji, bo wiem, że Ci którzy cenią dobrą książkę i tak przeczytają któreś z dzieł pani Olgi.

Wracając do spotakania. Wybrałem się dzisiaj by osobiście poznać panią Tokarczuk, ale to byłoby zbyt miłe, aby prawdziwe. Okazało się, że choroba nie pozwoliła przyjechać pisarce.  Nie ustalono kolejnego terminu spotkania i nawet nie wiem czy do niego dojdzie. Postanowiłem wyrazić swoją troskę o zdrowie i zapewnić, że Olkusz czeka na spotkanie. Wpis zatytułowałem więc jako część pierwsza i liczę na to, że będzie część druga.

Dodaj komentarz